Materialeleverandøren havde besigtiget det udførte arbejde, bestilt og betalt Teknologisk Institut for en rapport om forholdene og var kommet med præciseringer til forslag til udbedring – uden at der forelå en skriftlig aftale eller at have fået vederlag for arbejdet – men bare havde hjulpet en ”god kunde”, der var kommet i vanskeligheder med brugen af produktet.
Disse forhold var ikke tilstrækkeligt til at materialeleverandøren havde påtaget sig et projekteringsansvar – og en leverandør kan derfor pr. kulance hjælpe en kunde uden at påtage sig et ansvar, selv hvis hjælpen ikke lykkes.
Vær opmærksom på at denne nyhed oprindeligt er udgivet den 04.06.2024, hvorfor der kan være kommet ændringer i lovregler, retspraksis, vejledninger mv. siden. Nyheden er en vejledning og kan ikke stå alene.
Vi anbefaler altid, at du kontakter Codex Advokater for at få konkret juridisk rådgivning omkring det pågældende område, herunder indholdet af gældende regler.